CUPRINS
Prefaţă
Partea întâi: Povestea lui Shelly
Indoitura
Decizia
Ridicarea gunoiului
Punctul comun
Atacul împotriva carenţelor
Inteţirea eforturilor
Evanghelia după Shelly
Partea a doua: Inţelepciunea credinţei
Persoana misterioasă
Inţelepciunea ca mod de vieţuire
Inţelepciunea naturală-supranaturală
Ingerii caută contradictoriu
Trăind în sfera suprapunerii
Partea a treia: Credinţa la lucru.
Convingerile transpuse în comportament
Concepţii greşite despre ce înseamnă să fii creştin
Devenind eficienţi
Neprihănirea
Inapoi la povestea lui Shelly
Note
Extras din Prefaţă
Unul dintre cuvintele preferate ale creştinilor este cuvîntul Evanghelie. Insă, atunci când îl folosesc, mulţi creştini au în minte un necreştin care pare să aibă nevoie de Evanghelie. Rareori se gândesc că Evanghelia este pentru ei. Adevărul este că ea este pentru noi toţi, întotdeauna. Păstorul Tim Keller a explicat cândva că Evanghelia nu este doar un ABC al creştinismului, ci că ea merge de la prima literă a alfabetului până la ultima. Evanghelia nu doar aprinde focul vieţii creştine, ci este combustibilul care o propulsează zilnic înainte. Pentru un creştin, este esenţial să aibă mereu în minte Evanghelia şi chiar să şi-o predice lui însuşi din când în când. Apostolul Pavel prezintă Evanghelia ca pe elementul fundamental al creşterii spirituale şi al maturizării creştine, chiar şi după convertire. „Tot astfel, scrie el, Evanghelia aduce rod şi creşte în toată lumea, aşa cum s-a întâmplat şi între voi din ziua în care aţi auzit-o şi în care aţi înţeles cu adevărat harul lui Dumnezeu” (Coloseni 1:6, NIV). Cu toţii avem nevoie de Evanghelie, fie că suntem predicatori care o vestesc, fie că suntem creştini sănătoşi sau sceptici împietriţi, închipuiţi-vă încântarea de care am avut parte când prietenul meu, Dietrich Schindler, m-a invitat să scriu prefata celei mai noi cărți a lui, Dincolo de convingeri. Credinţa care efect.
-- Dr. C. Lee Heyward, păstor senior la Biserica Elmbrook din Brookfield, Wisconsin, SUA
Extras din Introducere
Elvis Presley era o adevărată enciclopedie în ce priveşte cunoaşterea Scripturii. Până la vârsta de şaptesprezece ani, memorase o mie şapte sute cincizeci de versete din Biblie. In fiecare an învăţa câte trei sute cincizeci de versete, fiindcă aceasta era condiţia pentru a participa gratuit la o tabără de vară, unde a mers cinci ani la rând. Acest număr de versete îl întrece pe cel cuprins în cartea Geneza, Iov sau în orice carte a Noului Testament. Ce realizare! In ciuda cunoştinţelor sale biblice vaste, Elvis a fost influenţat mai mult de droguri, relaţii sexuale, faimă şi alcool decât de cuvintele Scripturii. Teologul Ron Sider manifestă de mai bine de o jumătate de secol un interes deosebit în legătură cu credinţa şi practica creştină americană. Intr-un interviu acordat revistei Christianity Today, Sider vorbeşte despre o prăpastie majoră pe care a observat-o: Esenţa problemei stă în neputinţa scandaloasă de a trăi ceea ce predicăm. Tragedia este reprezentată de faptul că sondaj după sondaj arată că evanghelicii trăiesc exact ca oamenii din lume. Priviţi în contrast situaţia aceasta cu ceea ce spune Noul Testament despre ce se întâmplă când oamenii vin la credinţa vie în Cristos. Prin puterea Duhului Sfânt, ar trebui să aibă loc o transformare radicală. Prăpastia dintre convingerile noastre biblice şi practica noastră cred că este sfâşietoare...