Confruntă fără să ofensezi! Este oare posibil așa ceva?
Conflictele și neînțelegerile sunt inevitabile și pot duce la rupturi permanente în relațiile noastre. Rezolvarea conflictului necesită de obicei confruntare, dar prea mulți dintre noi evită conflictul cu orice preț. Dacă totuți confruntăm, atunci o facem neîndemânatic și ineficient.
Deborah Smith Pegues arată cu claritate felul în care confruntarea, atunci când este folosită corespunzător, poate fi o unealtă bună pentru repararea relațiilor rupte și pentru creștere personală.
Prin înțelepciunea de care ne face parte vom afla:
* dacă trebuie să confruntăm, când să o facem și ce cuvinte să folosim;
* cum este gestionat conflictul de diversele tipuri de personalitate;
* puterea criticii constructive;
* cum să minimalizăm atitudinea defensivă și cea ostilă.
Confruntă fără să ofensezi este o carte care îți va oferi uneltele de care ai nevoie pentru a restaura pacea și armonia chiar și în cea mai agitată relație de acasă, de la locul de muncă sau în alt context social.
Deborah Smith Pegues este contabilă autorizată, învățător al Bibliei, conferențiară și consultant comportamental certificat specializată în recunoașterea tipurilor de personalitate. Ea a scris câteva cărți printre care se numără 30 Days to Taming Your Tongue (vândută în peste 400.000 de exemplare și publicată în limba română de Editura Cartea Creștină cu titlul 30 de zile pentru îmblânzirea limbii), Supreme Confidence și Financial Survival in Uncertain Times. Împreună cu soțul ei, Darnell, sunt căsătoriți de 30 de ani și locuiesc în California.
CUPRINS
Mulțumiri
PARTEA I - CONFRUNTAREA: PUNTEA SPRE ARMONIE
1. Scopul confruntării
2. Porunca de a confrunta
PARTEA A II-A - CONFRUNTAREA BIBLICĂ ȘI STILURILE DE GESTIONARE A CONFLICTULUI
3. Dictatorul: „Fă cum îți spun”
4. Îngăduitorul: „Fie cum vrei tu”
5. Dezertorul: „Voi fugi”
6. Colaboratorul: „Să găsim împreună o cale”
PARTEA A III-A - STRATEGII DE CONFRUNTARE EFICIENTĂ
7. Pregătirea pentru confruntare
8. Însușirea problemei
9. Cum să spui cuvintele potrivite
10. Ascultarea
11. Negocierea comportamentului viitor
12. Eliberarea vinovatului
PARTEA A IV-A - CONFRUNTAREA ȘI TIPURILE DE PERSONALITATE
13. Profilul personalității
14. Înțelegerea temperamentelor
PARTEA A V-A - ÎNDRUMĂRI PENTRU CONFRUNTARE ÎN UNELE SITUAȚII SPECIALE
15. Interacțiuni în familie
16. Interacțiuni la locul de muncă
17. Interacțiuni sociale și de altă natură
Epilog
ANEXA 1: Sumarea profilului comportamental al personalității
ANEXA 2: Index al conflictelor biblice
Note