Despre minuni pleacă de la ideea că miracolul creștin fundamental este întruparea, toate celelalte pregătindu-l sau decurgând din el. Ca atare, creștinii ar trebui nu numai să accepte minunile, ci și să le privească drept dovezi de implicare directă a Domnului în creația Sa.
Cele patru iubiri puse în evidență de Lewis sunt Afecțiunea, Prietenia, Erosul și Mila, fiecare cu trăsăturile ei distincte, în ciuda zonelor de suprapunere. Autorul atrage atenția asupra decepțiilor și distorsiunilor proprii primelor trei iubiri, cele „naturale”, care rămân primejdioase atâta vreme cât cea de-a patra, iubirea „divină”, nu le înglobează.
Problema durerii își propune să dea o soluție dilemei creștine: dacă Dumnezeu este bun și atotputernic, cum de îngăduie că făpturile pe care le-a creat să sufere durerea? Autorul atrage atenția de la bun început că nici o soluție intelectuală a problemei durerii nu poate înlocui curajul, simpatia umană și mai ales dragostea de Dumnezeu.
CUPRINS
DESPRE MINUNI
I. Sfera cărții de față
II. Naturalistul și supranaturalistul
III. Dificultatea cardinală a naturalismului
IV. Natură și Supranatură
V. Altă dificultate a naturalismului
VI. Răspunsuri la îndoieli
VII. Capitol despre diversiuni
VIII. Minunea și legile Naturii
IX. Un capitol nu neapărat necesar
X. „Ceva roșu și scârbos”
XI. Creștinism și „religie”
XII. Proprietatea minunilor
XIII. Despre probabilitate
XIV. Marea minune
XV. Minunile Vechii Creații
XVI. Minunile Noii Creații
XVII. Epilog
ANEXA A. Despre cuvintele „spirit” și „spiritual”
ANEXA B. Despre „providențele speciale”
CELE PATRU IUBIRI
I. Introducere
II. Predilecții și iubiri pentru subuman
III. Afecțiunea
IV. Prietenia
V. Erosul
VI. Mila
PROBLEMA DURERII
Prefață
I. Capitol preliminar
II. Atotputernicia Divină
III. Bunătatea Divină
IV. Ticăloșia omului
V. Căderea omului
VI. Durerea umană
VII. Durerea umană (continuare)
VIII. Infernul
IX. Durerea animală
X. Paradisul
Anexă